'Hoe bestelt Retail Nederland?' Onderzoek naar de behoeften en knelpunten in winkelbevoorrading

Wat lees je in dit onderzoeksrapport?

Retail_onderzoek_boekje.pngIn 2017 heeft Axians een grootschalig onderzoek laten uitvoeren in samenwerking met Kantar TNS rondom het bestelproces binnen de Nederlandse retail. Het onderzoek is uitgevoerd binnen verschillende retailsectoren waar de omloopsnelheid van goederen hoog is te noemen, de zogenaamde FMCG (Fast Moving Consumer Goods). De sectoren die we hebben laten onderzoeken zijn: groothandels, horecagroothandels, winkelketens & warenhuizen, drogisterijen, tuincentra & dierenspeciaalzaken, bouwmarkt/doe-hetzelf en telecomwinkels.

In dit rapport zetten we de overeenkomsten en verschillen binnen de onderzochte retailsectoren uiteen. Waar ligt de regie van het bestelproces? Wordt er nog veel handmatig - zónder de hulp van replenishment software - besteld? En wat zijn de grootste afwijkingen binnen het bestelproces? Het antwoord op deze en meer vragen leest u terug in dit rapport.

Benieuwd naar het onderzoeksrapport? Vul hiernaast jouw gegevens in.